Skillnaden på då och nu...

Hejsan! :)

Jag har tänkt på en grej ett tag nu, för om ett och ett halvt år ska jag välja gymnasium och det man välljer kan ju påverka resten av ens liv :O


När man var liten så spelade det ingen roll vad man skulle bli, bara om det var något
som innehöll djur eller att bli typ prinsessa :P



Nu känns det nästan som om man måste välja mellan att jobba med t.ex. djur som
jag vill eller att tjäna pengar. Självklart ska man jobba med något som man tycker
är kul men då kanske man inte har råd med att göra andra saker som man tycker är
kul...
Så vad ska man välja egentligen? Jag har ingen aning om vilket sorts gymnasium jag
vill gå på. Det finns så mycket jag vill göra och jobba med! Tänk om jag kanske
väljer ett textilgymnasium och sen så lyckas jag inte alls och ingen vill köpa mina
kläder så då måste jag bo hos mina föräldrar och sy i deras källare...

Det är jobbigt men jag tror att jag ska följa mitt hjärta med vad jag vill jobba med
och det tycker jag ni ska göra också, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Följ mig gärna på bloglovin http://www.bloglovin.com/sv/blog/2372822/emman-klottrar - Tack :) -